dijous, 5 de maig de 2016

L'Institut Ramon Berenguer IV visita "El Palomar"


El passat dijous 21 d’abril els alumnes de 1r de Batxillerat artístic vam anar d’excursió a Barcelona a visitar l’exposició temporal de l’espai 13 de la Fundació Miró i el Caixa Fòrum per veure la doble exposició Impressionistes i Moderns i El pes d’un gest.
El Palomar està ubicat en una finca del carrer Elkano, dins el Barri del Poble Sec, per tant un espai extern a la Fundació Miró. Amb pluja inclosa i més de deus pisos d’escaleres cap amunt, vam arribar a un àtic de mesures modestes, un dels espais utilitzats pel Palomar per a fer exposicions.
El Palomar és un lloc i un grup de gent pertanyents al moviment Queer. Allà, dos components d’aquest grup, ens van explicar què fan els participants com a grup artístic i sobretot la seva filosofia basada en les teories “queer”. Aquest grup es replanteja conceptes com la identitat, la igualtat de gènere, etc. Van ser molt explícits i clars en l’exposició del seu treball polític ja que, encara que ens vam preparar i vam indagar en la seva teoria abans a classe,  van ampliar molta informació.
Cronista: Raül Lara

Interesante habernos asomado a esta propuesta reivindicativa tan desconocida  para casi todos. Mariokissme + R. Marcos Mota, el equipo de El Palomar, nos hablaron, además de lo que explica Raúl, de su implicación “política” pretendiendo dar visibilidad a un colectivo marginado por los circuitos artísticos conocidos. En torno a ellos se aglutinan muchos artistas, algunos de ellos ya con cierto nombre, que de esa forma sienten que hay un lugar y una gente dispuestos a acoger sus propuestas. De ahí a ser aceptados por “la institución”, hay un camino difícil. Pero apreciamos que, a pesar de las dificultades, ellos como colectivo mantienen un dinamismo conciliador y una actividad que les es gratificante.
Imposible pues, en este sentido, separar el aspecto reivindicativo e ideológico de las diferentes manifestaciones estéticas.
Quizá hubiera estado bien (impresión común de todos los que los visitamos) visualizar alguna de las propuestas a las que tangencialmente se referían, faltándonos esa referencia para acabar de redondear el encuentro.
El profesor