Priscila Fernandes |
Com ja heu pogut observar en una de les darreres entrades del blog (per
cert, encara més actiu en aquesta edició, cosa que en satisfà enormement!),
l’artista Priscila Fernandes va rebre al grup de l’Institut Moisès Broggi a
l’Espai 13, aprofitant la seva breu estada a Barcelona. En alguna conversa
prèvia, Priscila va suggerir que els alumnes llegissin un parell de textos del
llibre ¿Y el arte? The Book of Aesthetic Education of the Modern School, que
dóna títol a l’exposició i que està present a la sala per ser consultat. Ell
llibre és el resultat de la investigació que l’artista va fer a la Fundació Francisco
Ferrer i Guàrdia de Barcelona i funciona com a hipòtesi del que hauria estat el
llibre sobre l’educació estètica de l’Escola Moderna, ja que aquesta no es
va plantejar l’educació estètica en el seu programa.
Fem extensible aquesta invitació de l’artista, que feia referència als
textos d’Émile Zola Proudhon and Courbet (pàg. 61) i de Pierre-Joseph
Proudhon, Definition of the New School, (pàg. 54), a tots els grups de
l’MMS. Trobem interessant que els alumnes analitzin els textos i reflexionin
sobre les posicions que ambdós autors mantenien sobre qüestions relacionades
amb la funció de l’art i el paper de l’artista que, encara avui dia, generen
debat. Així mateix poden servir per debatre respecte al paper de l’art en els
programes educatius, tema de rigorosa actualitat i que els afecta directament.
Us recordem que podeu descarregar el PDF del llibre al web de l’artista i,
encara que els textos estan en anglès, pensem que els poden treballar per grups
i deixar alguna aportació al blog.
Aquí us deixem l’enllaç a on podeu veure imatges de la instal·lació i
descarregar el PDF. Esperem que la proposta us resulti atractiva: