dimarts, 4 de març de 2014

Art conceptual al Broggi

Continuant amb el projecte MMS i després d'alguns exercicis de caire més tècnic (materials, perspectives... que podeu consultar amb aquest enllaç) hem treballat el desenvolupament de les idees artístiques a través de l'argument conceptual amb el que els artistes expliquen i fonamenten les seves obres. Aquest és un dels blocs que treballem al projecte MMS:
  • La personalitat artística
  • Les idees artístiques
  • Les formes artístiques
  • L'exposició dels treballs artístics
 Aquestes són algunes de les obres creades pels alumnes









Aquí podem veure algunes videocreacions
Adriana P. (Sombras del pasado)

Jiahao J. (Color)


Laura O. (Soul. After Plato)

Cada alumne ha estudiat i exposat a la resta de la classe la manera en que un artista contemporani descriu la raó de ser del seu treball (hem fet servir el web de la revista Artforum, en concret l'apartat 500 words).
Us mostrem un exemple d'un dels comentaris fets:






  • Alumne: Jep C.
  • Descripció tècnica i gràfica de la obra: són una sèrie d’olis de 8x10”. Als olis hi apareixen miners uigurs de jade de Hotan. També va fer un documental en vídeo del procés.
  • Fonamentació conceptual que l’autor fa de la seva obra: L’autor va anar a Hotan perquè estava interessat en la producció de jade, material que representa riquesa, i per la riquesa la gent transforma la natura. Per això va voler pintar les mines de Hotan, pe la història. Va ser a Hotan durant l’estiu i hi havien tempestes de sorra cada dia. La sorra embrutava els olis, i els havia de netejar cada dos per tres. L’artista hauria pogut fer fotos i pintar els quadres en el seu taller a Pequín, però diu que  el procés és més important que l’obra. No hauria pogut tenir les experiències que va tenir amb els uigurs de Hotan a Pequín. També diu que no treballa en un marc realista. També que hi ha una ideologia darrera el seu art. No pinta el que pensa, sinó el que veu.


  Imatges dels procès de creació i exposició

A partir d'aquí cada alumne s'ha proposat escriure un breu text que descriu una possible obra conceptual, tant a nivell tècnico-formal com a nivell conceptual.

L'últim pas ha consistit en la realització d'aquestes obres. La major part dels alumnes han hagut de fer recerca de tècniques i materials i han hagut de reorientar la obra degut a problemes tècnics. Ha estat una setmana de molt aprenentatge.