dilluns, 10 de novembre de 2014

INICI DEL PROJECTE MMS A L'ESCOLA FREDRIC MISTRAL-TÈCNIC EULÀLIA

Continuant amb la posada en marxa de l’actual edició de l’MMS, hem fet una visita als nous alumnes de Batxillerat artístic de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia.

És curiós constatar com fluctua la durada d’aquestes sessions depenent del grau de participació dels alumnes. Això treu cap perquè, contràriament al que pogués semblar per tractar-se d’un grup reduït d’alumnes, la sessió s’ha dilatat al màxim, i això es deu al fet que ha estat un grup d’allò més comunicatiu que ha aportat a la sessió opinions, dubtes i intuïcions de manera molt generosa.






Com ja sabeu, aquesta primera sessió es planteja com un espai de diàleg que explora els rerefons del procés creatiu i mira de trencar algunes idees preconcebudes al respecte. Mentre desmuntem el Kit d’aproximació a l’art contemporani, anem aprofundint progressivament en qüestions a vegades no massa evidents sobre tot allò que intervé, interfereix o condiciona aquest procés i això, avui, ha donat molt de si.

Al marge de la dinàmica que acostumem a posar en marxa en aquestes sessions inicials, resulta també molt gratificant desplaçar-se al centre educatiu i poder conèixer de primera mà el que allà succeeix. En aquest sentit hem pogut veure el resultat de la iniciativa relacionada amb la darrera pràctica del projecte, centrada en la idea d’exhibició, que l’any passat van posar en marxa els alumnes de primer de batxillerat artístic i que han deixat com a llegat, al centre. Es tracta d’un espai situat al pati, en un lloc de pas i màxima visibilitat, que ha esdevingut finestra, paret, lloc d’exhibició, per a les propostes artístiques dels alumnes del batxillerat d’arts.

Aquesta iniciativa ha creat un vincle dins el projecte entre els alumnes de l’any passat i els d’aquest i ens va semblar, ja al seu dia, una molt bona idea.